22 Temmuz 2012 Pazar

Virtual Dj Resimli Anlatım !


          Virtual dj’i hobilerinizden biri haline getirmek istermisiniz çok iyi bir ses sisteminiz olmasada bilgisayar başında dj’lik yapabilirsiniz.Bilgisayarınızdan virtual dj programını açın ve resimli anlatımı takip edin.Resimli anlatım sizlere dj nasıl olunur sorusunun cevabını da vermiş olacaktır.Çünkü gerçek djlerde virtual dj'Deki gibi aletler kullanıyorlar. Virtual dj bir bilgisayar programı olduğu için biz aynı mantığın sanallaştırılmış şeklini öğreneceğiz.

 Virtual DJ Genel Özellikleri

 Alttaki resimde gördüğünüz gibi virtual dj her 2 yanda bulunan 2 tane müzik oynatıcısı ortada mixer  ve alt tarafta şarkı listesi oldukça basit bir tasarım ve aynı zamanda dj’lerein kullandıkları aletlerde bunlardan ibaret ama virtual dj tabiî ki bizlere bu işi yaparken kolaylık sunuyor.



virtual dj

 Mix Nedir?  Geçiş Nasıl Yapılır?

Şimdi biraz mix mantığından bahsedelim mix yapmak dj’ler için oldukça çaba sarfettikten sonra kazanılacak bir yetenektir.Mix yapmak adından da anlaşıldığı gibi bir şarkıdan 2. sarkıya geçerken bunu belli etmeden geçişi yapmaktır yani şarkıları bir bütün olarak dinleyiciye sunmak ta diyebiliriz.Dj’lerin kullandığı çok fazla mix mantığı vardır bunlar her dj’in kendi tasarladığı mixlerde olabilir çünkü çaldığınız tarza göre geçiş mantığı değişebilir veya genel kabul görmüş mixlerde olabilir.Biz bu ünlü mixlerden bana göre en keyifli olanını suan yapacağız.

İlk Şarkımızı birinci oynatıcıya attık. Dikkat ederseniz şarkı ritimlerinin gösterildiği her bir yukarı yönlü çizgi bir vuruşu ifade eder ve her 4 vuruşta çizginin altındaki kutucukların genişlediğini görürsünüz burası çok önemli çünkü şarkılar arasında geçiş yaparken bu geniş kutucukları kullanacağız.
 Sol ve sağ oynatıcıda üst tarafta 125 bpm yazan yere gelelim bu sayılar sarkımızın dakikaa kaç kere vurduğunu bize gösterir ve mix yaparlen bu 2 bpm birbirine eşit olması gerekir.Bu bpm sayılarını eşitlemek için Alt tarafta olan SYNC butonuna tıklamalıyız.Burada dikkat edilmesi gereken çalan şarkının SYNC butonu değilde diğer şarkının SYNC butonuna basmaktır.Çünkü çalan şarkıda bu işlem yapılırsa şarkıda bir anlık yavaşlama veya hızlanma olacağından bozulma olabilir.Ve mixleyeceğimiz şarkı bpmleri arasındaki fark en fazla 4 olmalıdır Örneğin;128 Bpmlik bir şarkı çalıyoruz diğer oynatıcıya attığımız şarkı 120 bpm Sync butonuna bastık ve şarkımızın bpm’i 128 oldu ama şarkı da 8 bpmlik hızlanma meydana geldi ve ister istemez sarkı bozuldu.Örnek gayet açık anladığınızı düşünüyorum.Dikkat edilmesi gereken diğer bir konuda şarkı ritimlerinin gösterildiği yerde geçiş yapılacak diğer şarkının ilk ritminin tam ortadaki çizginin ortasında olması resimde işaretli alan gibi.

virtual dj


Artık Mix yapma zamanı!


Birinci oynatıcıda şarkı çalıyor 2. oynatıcıya diğer şarkımı attım ve ilk ritim tam ortada sync tuşuna basarak bpmleri eşitliyorum.Ve çalan şarkımaiyice kulak verek dinliyorum geniş olan kutucukları takip ediyorum ve her şarkıda o geniş kutucuklara gelindiğinde şarkıda bir farklılık olur yani yeni bir ritim eklenir veya bir ritim kaybulur veya vokal başlar vokal biter bu anları yakalamak güzel bir mix için çok önemli şimdi diğer şarkımın mixerden orta bölümden sesini kısıyorum ve şarkı biterken diğer şarkımı o geniş kutular üstüte gelecek şekilde başlatıyorum ve yavaş yavaş mixerden 2. şarkımın sesini açıyorum diğer şarkı sona doğru geldikçe içerisindeki sesler azalacaktır o sesler azaldıkça mixerden 2. şarkıın sesini açıyorum ve miximi başarılı bir şekilde tamamlıyorum J

virtual dj



Mix yaptıktan sonra


ALTTAKİ RESİMDE GÖRDÜĞÜNÜZ GİBİ  ARTIK MİXERLE İLGİLENİYORUM
LOW BAS AYARI MED –VOKAL AYARI HİGH İSE TİZ AYARI bu ayarları oynatarak kulağıma en güzel gelen  sesi bulmaya çalışıyorum işte bu kadar :eliniz alıştıktan sonra çok basit olduğunu göreceksiniz bu gün virtual dj’i temel olarak anlattık bir sonraki yazımda artık profosyonel olarak virtual dj kullanacağız...mutlu kalın :)

virtual dj

0 yorum:

Yorum Gönder