10 Ağustos 2012 Cuma

Muğla'da Üniversite Okumak !

Muğla'da üniversiteye başlamak için gittiğim ilk gündü o günü hiç unutmuyorum.Otobüsten Muğla sehir terminaline indiğimde büyük bi hayal kırıklığı beni bekliyordu etrafıma baktığımda gelişmemiş şehir kokusunu hissediyordum ama böyle olmamalı diyordum kendime çünkü üniversitenin web sayfasından gördüğüm fotoğraflar, web'den araştırdığım fotoğraflar, bilgiler muğlanın aslında çokta kötü bir yer olmadığı izlenimini veriyordu bu bilgilerime güvenerek muğla şehir terminalinden okula doğru hareket ettim.Şehir merkezinden kampus alanına doğru giderken içimden burada 5 sene geçireceğimi umduğum gibi çıkmasını inanın çok fazla istiyordum.Okulun bulunduğu KÖTEKLİ KÖY'üne gelmiştik okuldan içeri girerken unutamadığım bir olay bayan bir öğrenci okulun giriş kapısının önüne oturmuş ''anne burada deniz yok'' diyerek hıçkırıkla ağlıyordu ki ben bile kendimi zor tutuyordum ağlamamak için.Eğer burada 5 sene geçirecekseniz patika yollardan okula ulaştığınızı düşünürseniz bu şehrin yapısı hakkında bilgi sahibi olmanıza yetiyor.Tercih yaparken gördüğünüz BODRUM, MARMARİS, FETHİYE, DATÇA gibi ilçeleri bu şehrin barındırdığına inanamayabilirsiniz.Okula başladığım ilk sene okul yurdunu gezdiğimde orada kalamayacağıma kesinlikle karar verdim kendi memleketimden bir arkadaşımın muğlada olduğunu öğrendim ve onun yanına yerleştim.Artık şehri gezme vakti gelmişti şehir merkezi ile okul arası otobüs ile yaklaşık 5-10 dk, şehrin tam ortasında büyük bir atatürk heykeli bulunuyor heykelin bulunduğu noktada bir 4 yol ayrımı var buradan şehrin yer yerine ulaşabilirsiniz hatta kaybolduğunuzu düşündüğünüzde Atatürk heykelinin nerede olduğunu sorarsanız yolunuzu rahatça bulabilirsiniz neyse gelelim şehir merkezindeki ilk izlenimlerime; şehir merkezi canlı bir yapıya sahip denebilir çok sayıda kafe ve bar var burada ayrıca çevrenizde gördüğünüz çoğu kişi öğrenci muğla bariz bi öğrenci şehri bu maddi açıdan çokta iyi bir durum değil tabiki.Çevrede gezerken bir kaç mağazaya girdiğimde fiyatlar pahalıydı zaten böyle olmasınıda bekliyordum.Muğla'da ilk yılımda şehir merkezinde kaldım kötü sayılacak sobalı bir eve 400 lira kira veriyorduk buna bende inanamıyordum ama ev bulamayanları gördüğümde halime şükredebildim.Artık okula gidip gelmeler başlamıştı ulaşım nasıl peki diyorsanız şimdi anlatıyorum.Şehir merkezi ile kampus arası ulaşımı sağlayan otobüsler ilk yılımda 90 kuruşa bu ulaşımı sağlıyordu ama otobüslerde giderken inanın üstüste gidebiliysunuz o 5-10 dk yolun bitmesi için dua ettiğim çok olmuştur bu durum için arkadaşlarım ve ben  şikayet dilekçeleri bile verdik dilekçeye belediye tarafından verilen cevaba bakın ''Toplu taşıma araçlarının üst üste yolcu taşındığı hususunda ise; bahsi geçen araçların farklı taşıma kapasiteleri olmakla birlikte %85'i AYAKTA YOLCU taşıma izni tescil edilmiş ve ilgili mevzuatındaki birimlerince tescil edilmiş araçlar olup, limitlerini geçmeden taşımacılık yapmaktadır.'' %85'i ayakta yolcu kelimelerinden durumun vahimliği ortaya çıkıyor sanırım bu dilekçe cevabını yazarken vicdanların durumu neydi oldukça düşündürücü değilmi? İnanın sırf bu yüzden artık şehir merkezinden kampus alanına otobüs ile gitmemek için kalan 4 yılımı Kötekli köy'ünde geçirebileceğimi düşünüyordum.Biraz iklim konusunda bilgi vermek gerekirse muğla çok fazla yağış alan bir yer ilk dönemin ortalarından 2. dönem yani bahar yarıyılının ortalarına kadar güneşi göremeyebilirsiniz.Üniversitenin olanaklarından bahsedecek olursak üniversite içinde kafelerin fiyatları normal düzeyde ama  kafelerde o modernlik havası pek yok denebilir benim en çok sevdiğim yer Mavi çatı denilen yer oldukça geniş ve ferah bi havası var.Eğer arkadaşlarınızla vakit geçirmek istiyorsanız  canlı müzik  olan yerler ve discolar şehir merkezinde benim pek bar alışkanlığım olmadığı için gitmiyorum ama giden arkadaşlarımdan eğlendiklerini duydum.Bahar yarı yılında gezmek için biraz daha vaktiniz oluyor marmaris ve akyaka diğer tercihler arasından en iyisi ben akyakayı tercih ederim çünkü çok güzel bir yer orada olmak beni mutlu hissettiriyor.Akyaka'da denize girebilirsiniz ayrıca çokta güzel bir denizi var ve balık ekmek yemenin keyfine varabilirsiniz.Artık birinci yıl iyi - kötü bitti, otobüste ayakta o yolu çekmemek için 4 yıl köteklide kalma fikrini söylerken oldukça ciddiydim ve okul bittiğinde arkadaşlarım ile ev tutmak için Kötekli'ye  gittik  ev fiyatlarının merkeze göre yüksek olduğu söylenirdi ama ben bunu pek umursamıyordum.Kötekli yazımın başında dediğim gibi kampus alanına ev sahipliği yapan bi köy'dü sonralarda mahalle olup şehir merkezine bağlandığını duydum bunun ne getirisi olduğunu inanın hiç bilmiyorum ve hissetmedim neyse kötekli ortasından geniş bi yolla 2'ye ayrılan bi yer o yolda yazın yürürseniz toz bulutu üstünüzü kaplar ve nefes almanız çok zordur, kışın yürürseniz pardon ama kışın yürüyemezsiniz çünkü bataklık gibidir yol(!) Artık ev tutma ve ev sahipleriyle tanışma zamanı   3+1 ev arıyoruz dediğimizde boş ev bulamadık 2+1 ev bulmaya karar verdik ilk gittiğimiz evde ev sahibi evi anlatırken ben şok geçiriyordum inanın onu hiç dinlemiyor bu evi nasıl tasarladığını fazlasıyla merak ediyordum bize 2+1 dediği ev 2 odası olan ufak bir holü bulunan ve bu holün içerisine 1 metrelik bir mutfak sıkıştırılan bir ev inanılması güç ama başarmışlar hayırlı günler ağabey diyip oradan uzaklaşıyoruz.Gittiğimiz diğer evlerin buradan pek farkı olmadığını görünce moraller bozulmaya başlıyor ama en sonunda 2+1 diye tabir edilen ama mutfağın +1 olarak kabul edildiği biraz daha orta boy bir 2 daire tutuyoruz arkadaşlarımızla buranın ilgi çeken yanı kaloriferli olması geçen sene 400 lira verdiğimiz ev parasına şuanda 550 tek daire olmak üzere toplam 1100 lira ev kirası veriyoruz çünkü vermek zorundayız biraz rahat etmek istiyorsanız bunu gözden çıkarmalısınız ki bu bizim için en iyi olanı.Ayrıca dairelerimizi yazın kalmayacağımız halde tutmak zorundayız çünkü okul başlarında geldiğimizde o mevkiden daire tutmak çok zor.Ev sahibine yazın kalmayacağız biraz yaz için indirim yapabilirmisin dediğimizde umursamaz tavrı gözümün önüne geldikçe muğla'nın o sıcak insanı havasından oldukça uzaklaşıyorum.2.senemin başladığı zamanlar muğlayı halen aynı şekilde görmek sinirlerimi bozuyordu avunduğum tek şey artık okula otobüs ile gitmiyordum.

         Sonraki yıllarda kötekliye bi yol yapıldı ve kaldırım çalışmaları halen devam ediyor yurtların durumu suanda eskisine göre daha iyiymiş görmedim ama o şekilde söyleniyor ayrıca yeni yurt binalarıda yapıldı okul içerisinde öğrenci sarayı diye bir yer var buradan çok ucuza yemek yiyebilirsiniz köteklide çoğunlukla aperatif yemek yerleri var diğerleri ise biraz pahalı kaçıyor eğer spor yapmak istiyorsanız okulun spor salonu çoğu zaman açık ücretsiz kullanabilirsiniz benim muğla'dan izlenimlerim bunlar belki biraz daha fazlası ama yaşayarak öğrenmek herkes için daha iyidir herhalde herkes'e üniversite hayatında başarılar diliyorum...Alt tarafta bulunan yorum bölümünden yorum yaparak görüşleriniz veya diğer öğrenmek istediklerinizi benimle paylaşabilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder