19 Mart 2014 Çarşamba

En İyi Tabletler


En iyi teknolojiler arasında

Gün geçmiyor ki teknoloji değişmesin, hatta yeni bir icat çıkmasın. Teknolojinin hızına yetişilmediği gibi, teknoloji bloğu tutanlar bazı yeni teknolojileri yazmayı bile kaçırabiliyorlar. (Yazıyla alakası yokken nerden buraya geldim ben? :)) Benim için kullanım kolaylığında, en iyi teknolojiler arasına giren cihazlardan yani tabletlerden bahsedeceğim bu yazıda. (Bağlayabildim konuya. :))

En iyi tablet

Teknoloji, kullanım süper tamam da, iş model seçmeye gelince öyle kalıyor insan. Çünkü bir masaüstü değil ki beğenmediğin parçayı at. Modelden önce tabi marka seçimini yapmalı insan ama maalesef internette taraflı tavsiyeler çok. Apple'cılar Samsung'cular Asus'cular gibi... Peki hangisi en iyi tablet diye soracak olursak elbette tartışma konusu olacak ama bu yazıda en iyi tabletler sıralamasında yarışabilecek tabletleri incelemeye çalışacağım.

Retina Ekranlı IPad
Retina Ekranlı IPad

Retina Ekranlı IPad

Bazı kullanıcılar (Apple'cılar :)) için en iyisi, adı yeter, şanı yürür Ipad. Tarafsız anlatmaya çalışacağımı söylemiş olsam da, Ipad ile başlayarak sanki kendisini biraz daha ilk sıralara koyduğumu itiraf etmeliyim. Son günlerde IPhone ile satışlarında yüzdesel düşüşler yaşaması IPad'lere de yansıyor. Ama yine de Samsung ile kıyaslanmamalı bence. 4. nesil IPad bizi retina ekranı ile karşılıyor, 9,7"'te 2048x1536px görünüm veren IPad A6X işlemcisi ile göz dolduruyor. Cihazın 10 saate varan şarj süresi var. Bağlantı olarak wifi, hücresel bağlantı kullanıyor ve 2gb rami ile almam gerek dediğim bir cihaz.

Asus Nexus 7
Asus Nexus 7

Asus Nexus 7

IPad'e kafa tutabilecek cihazlardan biri Nexus serisi. Elbette IPad'in 4. nesili kadar göz dolduran özelliklere sahip değil ama google'ın desteği ve fiyatının cazipliği ile gerek 7 gerek 10 modeli IPad alamadım bunu alayım dedirtiyor. Burada 7" olanından bahsedeceğim, 1280x700px görüntü veren cihazda 720p film izlenebiliyor. Tegra 3 dört çekirdekli bir işlemciye sahip olan cihaz, 1gb ram ile geliyor. Bağlantı olarak Wifi kullanabiliyor ve Google dedik ya elbette Android yüklü. Ben telefon olarak kullanmakta olduğum Nexus 5'ten gördüğüm kadarıyla, Google aldığı parayı hak edecek kadar destek veriyor Nexus'lara. Son sürüm Android'i kullanmanın verdiği ayrıcalık hissi yetiyor zaten.

Microsoft Surface
Microsoft Surface

Microsoft Surface

Windows'un yeni çocuğu diyorum. Ama maalesef beni tatmin edemiyor artık. Windows 8 ile tam da bekleneni veremediği bir yana biraz da yüksek fiyat ile geldi cihaz. Ama tasarım olarak cihaz güzel ve özellikle standına bayılıyorum. Hatta sırf bu yüzden koydum sanırım yazıma da. :) 10,6" ile 1366x768 doyurmuyor açıkcası. Aynen Nexus'taki gibi Tegra 3 işlemci ve 2gb ram ile geliyor cihaz. Wifi bağlantı var. Windows alırım başka da bir şey tanımam diyenler için alınabilecek bir tablet.

Blackberry PlayBook
Blackberry PlayBook

Blackberry PlayBook

Her ne kadar kullanılmıyor gibi görünse de en güvenli iletişim araçları Blackberry'den geliyor. Tabi çoğunlukla şirketlerin kullandığı bu cihazların yerini bazı şirketlerde IPad bazılarında ise bir android cihaz da alabiliyor. Sonuçta farklı bir işletim sistemi ve dediğim gibi çok güvenli. Cihaz Ti Omap 4430 işlemcisi ve 1gb rami ile geliyor. 7" bir ekrandan 1024x600px görüntü elde edebiliyoruz. Sonuçta dediğim gibi ön planda eğlence yok ve kullanıcısına yetiyor.

Her telden

Yazıda her işletim sisteminden bir tablet seçtim ve nacizane kendi seçimlerim bunlar. Elbette benim burada iyi dediğim tabletten daha iyisi var diyenler çıkacaktır. Renkler ve zevkler tartışılamıyor ama yorum kısmından beğendiğiniz farklı modelleri de belirtebilir, tartışma ortamı oluşturabilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder